Helion


Szczegóły ebooka

Spokojna głowa! Czyli jak nie dać się stresowi

Spokojna głowa! Czyli jak nie dać się stresowi


Oparty o mindfulness poradnik dla młodego człowieka (wiek 15-25 lat)

  • Czy chcesz czuć więcej szczęścia w życiu?
  • Czy nachodzą cię czasem różne wątpliwości?
  • Czy nerwy nie pozwalają ci często zrobić czegoś, co by ci sprawiło przyjemność?
  • A może chciałabyś/ chciałbyś umieć lepiej się koncentrować?
  • Jeśli tak, to ta książka jest dla ciebie!
  • Nawet trzy minuty dziennie wystarczą, aby nauczyć się czuć więcej spokoju i szczęścia,
  • być bardziej skupionym na celach i… osiągać je: zdać egzamin, wygrać mecz,
  • poprawić wyniki w sporcie albo choćby zaprosić na randkę tę sąsiadkę,
  • która od dawna ci się podoba!
  • Dobra wiadomość: nie ma w tym nic trudnego.
  • No to na co czekasz?
  • Czas na spokój w twojej głowie!

Nauczyciel kładzie przed tobą kartkę z testem, a ty zaczynasz się stresować. Masz tylko kilka minut, żeby wziąć się w garść… Jak zachować spokój?
Jesteś na imprezie. Ktoś, kto bardzo ci się podoba, idzie w twoim kierunku. Taki rodzaj kontaktów zawsze powoduje u ciebie przyśpieszone bicie serca. Co zatem powinnaś/powinieneś zrobić, żeby zachować spokój i się nie skompromitować?
Zawody. Twoi rywale urządzają pojedynek na spojrzenia i próbują cię wystraszyć pewnym siebie wzrokiem. Jak w tej sytuacji zachować koncentrację i być ponad tym?
Masz dosyć ciągłego denerwowania się i swojej nieśmiałości? Zastanawiasz się, czy kiedykolwiek zaczniesz być pewna/pewny siebie i poczujesz się dobrze sama/sam ze sobą?
Rozpiera cię energia, by robić nowe rzeczy… ale paraliżują cię twoje własne nerwy i wątpliwości?
Jeśli którekolwiek z powyższych brzmi znajomo, to znaczy, że ta niewielka książeczka jest właśnie dla ciebie. Mówi o sztuce relaksu, stawania się świadomie „wyluzowanym” tu i teraz – po to, by opanować stres. Mam dla ciebie dobrą wiadomość: to nic trudnego!

Przedmowa...............................................1
Czym jest spokojna głowa?........................3
Po co mi spokojna głowa?...........................8
Kiedy najlepiej medytować?........................29
W jaki sposób mam medytować?...............33
Techniki medytacji......................................43
Dodatek....................................................96