Helion


Szczegóły ebooka

SuperPamięć w 31 dni. Triki, ćwiczenia, neurorozrywki

SuperPamięć w 31 dni. Triki, ćwiczenia, neurorozrywki


Codziennie trenuj pamięć, ma służyć Ci całe życie!

  • Poważne techniki i sprytne triki, czyli sposoby szybkiego zapamiętywania różnych informacji
  • Mnemotechnika i okolice, czyli ćwiczenia wymagające koncentracji i kreatywnego myślenia
  • Igraszki ze słowem, dźwiękiem i obrazem, czyli wspaniałe zabawy poprawiające pamięć

Czy zdarzyło Ci się ostatnio zastanawiać nad kondycją Twojej pamięci? Niestety, większość z nas zbyt rzadko poświęca jej uwagę. Nie widzimy potrzeby jej trenowania aż do momentu, gdy nagle odkryjemy, że nie służy nam tak dobrze jak wcześniej. Musisz wiedzieć, że to właśnie ona decyduje o tym, kim jesteśmy i jacy jesteśmy. Pozwala nam budować własną tożsamość, kieruje naszymi myślami i wpływa na działania. To dzięki niej orientujemy się w świecie, możemy mieć własne poglądy, skojarzenia i wspomnienia. Nikt przy zdrowych zmysłach nie chciałby nagle jej utracić. Jak zatem uniknąć pogorszenia pamięci pojawiającego się z wiekiem?

Jeśli chcesz zachować swoją pamięć w doskonałej formie i poprawić jej kondycję, koniecznie sięgnij po tę książkę. Jej autorka proponuje Ci miesięczny trening pamięci w formie stymulujących ją zabaw. Znajdziesz tu sprytne sposoby ułatwiające zapamiętywanie i kojarzenie osób, faktów czy miejsc, ćwiczenia wspomagające koncentrację i głębokie przetwarzanie informacji, a także najróżniejsze łamigłówki, pozwalające rozruszać nieco Twój umysł. Zastosuj i powtarzaj tę kurację, a Twoja pamięć będzie stawać się coraz lepsza!

Nie zapomnij o treningu pamięci — to się naprawdę opłaca!

 

Tempo życia i ilość informacji, które codziennie trzeba przetworzyć i zapamiętać ciągle wzrasta. Pamięć jest jedną z funkcji naszego umysłu, która pozwala nam przechowywać, magazynować i odtwarzać wszystkie informacje. Ich nadmiar czy też brak umiejętności skutecznego zapamiętywania powoduje, że o wielu rzeczach zapominamy. Z czasem problemy z pamięcią mogą utrudniać codzienne funkcjonowanie, powodować frustrację, co staje się jeszcze bardziej stresujące. Książka SuperPamięć w 31 dni. Triki, ćwiczenia, neurorozrywki pozwala na codzienny trening szarych komórek i przyjemne spędzenie chwili każdego dnia.

Unikatowość książki polega na równoległym ćwiczeniu pamięci dzięki specjalnie opracowanym zadaniom oraz mnemotechnikom. Dodatkowo czas z książką uprzyjemnią ciekawostki o pamięci oraz wskazówki jak o nią dbać.
Ćwicząc regularnie dzień po dniu poprawiasz jakość swojego życia i swojej pamięci.

Serdecznie polecam!

Paulina Polek, psycholog, Dom Dziennego Pobytu Seniorów i Terapii Neuropsychologicznej „Millowe Miejsce”, www.MilloweMiejsce.pl

Genialna pamięć - historia prawdziwa (9)

Superpamięć w 31 dni (15)

  • Dzień 1. Sprawdzisz siebie (17)
  • Dzień 2. Wykonasz dalsze ćwiczenia wstępne (20)
  • Dzień 3. Poznasz i przećwiczysz węzły - mnemotechnikę, która może być pomocna w zapamiętywaniu słów (25)
  • Dzień 4. Utrwalisz mnemotechnikę węzłów, zapamiętując 13 nowych słów, oraz wykonasz rysunek (31)
  • Dzień 5. Poćwiczysz technikę węzłów, dzięki czemu zapamiętasz jeszcze więcej słów (36)
  • Dzień 6. Powtórzysz wszystkie słowa i scalisz całą swoją dotychczas utworzoną historię z użyciem węzłów (41)
  • Dzień 7. Wykonasz kilka ćwiczeń, w tym jedno ćwiczenie-niespodziankę (44)
  • Dzień 8. Wykonasz kilka ćwiczeń wymagających użycia pamięci krótkotrwałej (52)
  • Dzień 9. Wykonasz 2 ćwiczenia - dzięki pierwszemu poćwiczysz koncentrację, a dzięki drugiemu przypomnisz sobie słowa, z których powstały Twoje historie (57)
  • Dzień 10. Wykonasz kilka ćwiczeń wymagających użycia pamięci (61)
  • Dzień 11. Poznasz technikę podstawników cyfr, dzięki której szybko zapamiętasz liczby oraz ciągi cyfr. Ponadto wykonasz ćwiczenia na pamięć i koncentrację (65)
  • Dzień 12. Utrwalisz poznaną mnemotechnikę (69)
  • Dzień 13. Wykonasz jeszcze więcej ćwiczeń (73)
  • Dzień 14. Poznasz i przećwiczysz nieco inny sposób na cyfry - równie ciekawy i równie... dziwaczny (76)
  • Dzień 15. Utrwalisz rymy (82)
  • Dzień 16. Poznasz kilka sposobów na szybsze zapamiętywanie imion (86)
  • Dzień 17. Wykonasz 6 ćwiczeń wymagających dużej koncentracji oraz użycia pamięci (93)
  • Dzień 18. Poznasz sposób na zapamiętywanie słówek w języku obcym. Poruszysz swoją wyobraźnię, poćwiczysz umiejętność kojarzenia i doświadczysz siły powtórek (100)
  • Dzień 19. Przekonasz się o wadze porządkowania informacji - dowiesz się, w jaki sposób znajdowanie podobieństw i różnic może ułatwić zapamiętywanie nowych informacji, a wszystko to na przykładzie czasowników nieregularnych z języka angielskiego (105)
  • Dzień 20. Przypomnisz sobie mnemotechnikę węzłów (111)
  • Dzień 21. Poznasz m.in. kolejny sposób ułatwiający zapamiętywanie informacji oraz powtórzysz metodę podstawników cyfr i węzłów (117)
  • Dzień 22. Zapoznasz się z metodą miejsca, zwaną również metodą lokalizacyjną - pomagającą w uczeniu się nowych wiadomości (122)
  • Dzień 23. Wykonasz kilka ćwiczeń i powtórzysz metodę lokalizacyjną (126)
  • Dzień 24. Powtórzysz niektóre mnemotechniki (130)
  • Dzień 25. Wykonasz kilka ćwiczeń powtórzeniowych (134)
  • Dzień 26. Powtórzysz wszystkie poznane mnemotechniki (138)
  • Dzień 27. Wykonasz kilka ćwiczeń na pamięć i koncentrację (142)
  • Dzień 28. Podejmiesz wyzwanie zapamiętania 54 słów z zastosowaniem węzłów (149)
  • Dzień 29. Dowiesz się z krótkiego podsumowania, co zrobić, by ułatwić zapamiętywanie nowych informacji (153)
  • Dzień 30. Sprawdzisz siebie. Wykonasz takie same zadania jak w 1. dniu treningu (156)
  • Dzień 31. Wykonasz ćwiczenia podsumowujące wszystkie sposoby na zapamiętywanie. Sprawdzisz siebie i swoje postępy (159)

Rozwiązania (167)

    • Dzień 1. 157
    • Dzień 2. 157
    • Dzień 4. 158
    • Dzień 5. 159
    • Dzień 6. 160
    • Dzień 8. 160
    • Dzień 10. 161
    • Dzień 12. 162
    • Dzień 14. 162
    • Dzień 15. 162
    • Dzień 16. 163
    • Dzień 17. 164
    • Dzień 20. 165
    • Dzień 21. 166
    • Dzień 23. 166
    • Dzień 24. 167
    • Dzień 25. 167
    • Dzień 30. 168

Literatura (179)